Zdravý pojištěnec

Speciální program pro pojištěnce VoZP

Zapojte se, splňte podmínky a čerpejte benefit ve výši 1000 Kč ročně

UPOZORNĚNÍ! Registrace nových účastníků programu Zdravý pojištěnec byla pozastavena.

Limit pro letošní rok byl vyčerpán. Sledujte prosím naše sociální sítě a webové stránky, kde budeme o obnovení registrací informovat.

Podmínky programu

  1. Program je určen pro osoby starší 18 let pojištěné u VoZP zaregistrované do programu prostřednictvím formuláře.

  2. Docházet na pravidelné preventivní prohlídky u praktického lékaře a gynekologa (ženy) a absolvovat doporučená screeningová vyšetření.

Informace o tom, která screeningová vyšetření byste měli vzhledem ke svému věku a pohlaví absolvovat, najdete v naší Kalkulačce zdraví (k čerpání příspěvku není nutná vykázaná preventivní prohlídka u stomatologa ani screening plic).

Které zdravotní výkony máte od zdravotnických zařízení u naší pojišťovny vykázány, si můžete kdykoli zobrazit na Klientském portálu VoZP (v sekci Přehledy – Osobní účet/výpis péče) nebo v mobilní aplikaci Zdraví na klik (Osobní účet).

Co bude následovat?

V okamžiku, kdy zjistíme, že jste požadovaná vyšetření absolvovali*, vám přiznáme nárok na speciální benefit, který budete moci čerpat nad rámec běžných pravidel pro čerpání příspěvků VoZP. Informaci o tom, že vám byl nárok na příspěvek přiznán, od nás obdržíte e-mailem, pod kterým jste se do programu zaregistrovali. Součástí e-mailu bude voucher, jehož platnost je 365 dní ode dne vystavení. Příspěvek je možné čerpat po dobu platnosti tohoto voucheru pouze jednou.

Často se ptáte

Co je číslo pojištěnce?

Číslo pojištěnce je uvedeno na kartičce pojištěnce pod číslem 6. vedle data narození. U osob narozených na území ČR toto číslo odpovídá rodnému číslu bez lomítka (Ve tvaru 0101011111).

Jak často je kontrolováno splnění podmínek u registrovaných osob?

Kontrola splnění podmínek probíhá 2x měsíčně, vždy k 1. a 15. dni v měsíci. Následně jsou data zpracovávaná a do týdne je těm, kteří splňují podmínky programu, zaslán informační e-mail s voucherem. Pokud tedy do měsíce neobdržíte e-mail informující o splnění podmínek, je pravděpodobné, že Vám nějaké vyšetření schází nebo ještě nebylo pojišťovně vykázáno. Mezi faktickým provedením vyšetření a jeho vykázáním pojišťovně je obvykle 1 – 2 měsíce prodleva.

Jak zjistím, jestli mi nějaká vyšetření chybí?

Zdravotní výkony, které jsou na vaše rodné číslo vykázané pojišťovně, si můžete kdykoli zobrazit na Klientském portálu VoZP (v sekci Přehledy – Osobní účet/výpis péče) nebo v mobilní aplikaci Zdraví na klik (Osobní účet). Popřípadě nás kontaktujte na zdravisvozp@vozp.cz, kde váš dotaz zodpovíme.

Informaci o tom, jaká vyšetření byste vzhledem k věku a pohlaví měl/měla absolvovat, dohledáte v naší Kalkulačce zdraví - Kalkulačka Zdraví | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201 (vozp.cz)

Jsem u VoZP krátce, mohu i přesto čerpat příspěvek?

Ano, jen bude nutné doložit splnění podmínek, tedy doložení vyšetření, která byla provedena v době pojištění u předchozí zdravotní pojišťovny. Nejjednodušší způsob je skrze přehled vykázané péče, který vám předchozí zdravotní pojišťovna vystaví na vaši žádost. Takový přehled zasílejte na zdravisvozp@vozp.cz.

Jsem po zákroku, který mě vyřazuje ze screeningových programů.

V takovém případě samozřejmě vaši  situaci zohledníme. Pro bližší informace nás kontaktujte na zdravisvozp@vozp.cz.

Opakované zařazení do programu

Po splnění podmínek programu a obdržení voucheru bude vaše účast v programu přerušena na 365 dní. Po uplynutí této doby budete opět automaticky zařazeni do programu a při splnění podmínek obdržíte informační e-mail s novým voucherem. Tento postup bude uplatněn i v následujících letech, a to až do případného ukončení programu nebo do zrušení registrace

Na co je možné příspěvek uplatnit?

Příspěvek z programu Zdravý pojištěnec můžete využít na následující zboží nebo služby podle vlastního výběru:

  • optika (dioptrické brýle, čočky, příslušenství – čisticí potřeby, roztoky ad., vyšetření očí hrazené pojištěncem),

  • laserové operace očí a další operační výkony na očích hrazené pojištěncem (nikoli však čistě estetické výkony, jako je plastická operace očních víček),

  • péče o zuby (stomatologické a ortodontické výkony a materiál hrazený pojištěncem, dentální hygiena, zubní a mezizubní kartáčky, sonické kartáčky, dentální sprcha, dentální nitě, zubní pasty, ústní vody apod.),

  • vitamíny a doplňky stravy zakoupené v lékárně,

  • volně prodejné léky (nikoli však doplatky na léky),

  • hormonální antikoncepce (mohou uplatnit pouze ženy),

  • zdravotnické pomůcky zakoupené v prodejně zdravotnických potřeb nebo v lékárně,

  • pohybové aktivity vč. plavání,

  • regenerace, rehabilitace, lázně (masáže, sauna, wellness, solná jeskyně, různé druhy fyzioterapie, lázeňské pobyty a procedury hrazené pojištěncem).

  • roční předplatné aplikace VOS.health, Calmio nebo Plus Care

Příspěvek je možné čerpat na více položek z nabídky do maximální souhrnné výše 1000 Kč, více dokladů o úhradě je však možné uplatnit pouze jednorázově v rámci jedné žádosti.

Jak o příspěvek požádáte

Pokud žádost podáváte on-line přes webový Klientský portál VoZP nebo mobilní aplikaci Zdraví na klik, přiložte kopii dokladu (kopie dokladů) o úhradě zvoleného zboží nebo služeb, a to ve formátu PDF, JPG, PNG nebo TIFF (mobilní aplikace umožní doklad vyfotit a sama fotografii převede do PDF). Přikládat voucher není potřeba, jeho platnost ověříme přímo v informačním systému.

Pokud podáváte žádost osobně nebo poštou, stáhněte si formulář, ke kterému přiložíte originál dokladu (případně více dokladů) o uhrazení zvoleného zboží nebo služby.

Žádost o příspěvek je nutné podat do 90 dnů od data na dokladu o úhraděnejpozději však:

  • do 31. 12. 2024 u žádostí podaných elektronickou cestou, tj. prostřednictvím Klientského portálu či mobilní aplikace Zdraví na klik, případně prostřednictvím datové schránky.

  • do 30. 11. 2024 u žádostí podaných osobně na kontaktním místě VoZP nebo podaných na papírovém formuláři a zaslaných poštou či vhozených do schránky/sběrného boxu na kontaktním místě.

V případě více dokladů se lhůta počítá od data na tom posledním (avšak nelze z účetních důvodů akceptovat žádný doklad o úhradě z předchozího kalendářního roku).

Pokud je k žádosti přiložen doklad (doklady) o úhradě s nižší částkou než 1000 Kč, je poskytnut příspěvek pouze ve výši této nižší částky (rozdíl nelze ani později doplatit proti jinému dokladu).

Příspěvek z programu Zdravý pojištěnec se poskytuje oprávněným příjemcům nad rámec tří příspěvků v roce z ostatních preventivních programů. I pro tento příspěvek platí Všeobecné podmínky (tzn. je možné jej přiznat pouze pojištěncům, kteří mají vůči VoZP splněny všechny závazky, nemají dluh na pojistném nebo na penále, nejsou přehlášeni k jiné zdravotní pojišťovně a splňují i všechny ostatní podmínky).    

Upozornění

* Speciální benefit bude přiznán až v okamžiku, kdy bude provedená preventivní prohlídka nebo screeningové vyšetření vykázáno ošetřujícím lékařem pojišťovně. Mezi faktickým absolvováním prohlídky a jejím vykázáním je obvykle minimálně měsíční prodleva, se kterou je nutné počítat.

Benefit je určen pro pojištěnce VoZP, kteří preventivní vyšetření absolvovali v čase, kdy již byli pojištěnci VoZP. Při změně zdravotní pojišťovny akceptujeme doložení provedeného vyšetření před příchodem k VoZP. Provedení požadovaných vyšetření lze doložit výpisem vykázané zdravotní péče od jiné zdravotní pojišťovny nebo předložením lékařské zprávy z vyšetření. Pro více informací nás kontaktujte na zdravisvozp@vozp.cz.

Máte zájem příspěvek čerpat na něco jiného? Napište nám. Kontakty zde.