Program Zdravý pojištěnec

Informace o postupném ukončení programu
Vážení klienti,
novela zákona č. 280/1992 Sb. o zaměstnaneckých zdravotních pojišťovnách, která vstupuje v účinnost 1. ledna 2026, přináší novinku do preventivních programů v podobě tzv. odměn (bonusů) poskytovaných mj. za účast na preventivních prohlídkách a screeningových vyšetřeních. Na stejném principu je založen i dosavadní program Zdravý pojištěnec, který bude tudíž v novém roce postupně ukončen a nahrazen novým systémem bonusů vyplývajících z novelizovaného zákona.
Co to znamená pro registrované klienty?
Pokud máte dosud nevyčerpaný voucher za splnění podmínek v roce 2025, můžete příspěvek vyčerpat do data platnosti, které je uvedeno na voucheru.
Kontrola na plnění podmínek programu bude probíhat do 15. 3. 2026, a pokud do tohoto termínu splníte podmínky, bude Vám zaslán voucher s tím, že pro vouchery vydané v roce 2026 bude omezena platnost do 31. 12. 2026.
Pozor, nové klienty do programu již nebudeme registrovat.
Opakované zařazení stávajících členů
V programu Zdravý pojištěnec je pravidlo automatické opakované registrace po uplynutí 365 dní od obdržení voucheru. Vzhledem k plánovanému ukončení programu do něj budou opakovaně zařazeni pouze ti pojištěnci, u kterých tato lhůta 365 dnů vyprší do 31. 12. 2025. V roce 2026 už opakované zařazení možné nebude.
Nové bonusy za prevenci
Bonusy za absolvovanou prevenci podle nového systému bude možné v roce 2026 přidávat ke stávajícím příspěvkům, a to prostřednictvím Klientského portálu nebo mobilní aplikace Zdraví na klik. Podrobné informace budou s předstihem zveřejněny na webu vozp.cz i v tištěných materiálech.
Vážení klienti, věříme, že nový systém odměňování a příspěvků z fondu prevence zdůrazní zásadní význam prevence pro celý systém veřejného zdravotnictví a zároveň zvýší motivaci nás všech k absolvování doporučených preventivních a screeningových vyšetření, jež mohou vést k včasnému odhalení závažných onemocnění a nezřídka i k záchraně života.
Děkujeme, že pečujete o své zdraví!
Podmínky programu
Program je určen pro osoby starší 18 let pojištěné u VoZP zaregistrované do programu prostřednictvím formuláře.
Docházet na pravidelné preventivní prohlídky u praktického lékaře a gynekologa (ženy) a absolvovat doporučená screeningová vyšetření.
Informace o tom, která screeningová vyšetření byste měli vzhledem ke svému věku a pohlaví absolvovat, najdete v naší Kalkulačce zdraví (k čerpání příspěvku není nutná vykázaná preventivní prohlídka u stomatologa ani screening plic).
Které zdravotní výkony máte od zdravotnických zařízení u naší pojišťovny vykázány, si můžete kdykoli zobrazit na Klientském portálu VoZP (v sekci Přehledy – Osobní účet/výpis péče) nebo v mobilní aplikaci Zdraví na klik (Osobní účet).
Co bude následovat?
V okamžiku, kdy zjistíme, že jste požadovaná vyšetření absolvovali*, vám přiznáme nárok na speciální benefit, který budete moci čerpat nad rámec běžných pravidel pro čerpání příspěvků VoZP. Informaci o tom, že vám byl nárok na příspěvek přiznán, od nás obdržíte e-mailem, pod kterým jste se do programu zaregistrovali. Součástí e-mailu bude voucher, jehož platnost je 365 dní ode dne vystavení. Příspěvek je možné čerpat po dobu platnosti tohoto voucheru pouze jednou.
Často se ptáte
Co je číslo pojištěnce?
Číslo pojištěnce je uvedeno na kartičce pojištěnce pod číslem 6. vedle data narození. U osob narozených na území ČR toto číslo odpovídá rodnému číslu bez lomítka (Ve tvaru 0101011111).
Jak často je kontrolováno splnění podmínek u registrovaných osob?
Kontrola splnění podmínek probíhá 2x měsíčně, vždy k 1. a 15. dni v měsíci. Následně jsou data zpracovávaná a do týdne je těm, kteří splňují podmínky programu, zaslán informační e-mail s voucherem. Pokud tedy do měsíce neobdržíte e-mail informující o splnění podmínek, je pravděpodobné, že Vám nějaké vyšetření schází nebo ještě nebylo pojišťovně vykázáno. Mezi faktickým provedením vyšetření a jeho vykázáním pojišťovně je obvykle 1 až 2 měsíce prodleva.
Jak zjistím, jestli mi nějaká vyšetření chybí?
Zdravotní výkony, které jsou na vaše rodné číslo vykázané pojišťovně, si můžete kdykoli zobrazit na Klientském portálu VoZP (v sekci Přehledy – Osobní účet/výpis péče) nebo v mobilní aplikaci Zdraví na klik (Osobní účet). Popřípadě nás kontaktujte na zdravisvozp@vozp.cz, kde váš dotaz zodpovíme.
Informaci o tom, jaká vyšetření byste vzhledem k věku a pohlaví měl/měla absolvovat, dohledáte v naší Kalkulačce zdraví - Kalkulačka Zdraví | Vojenská Zdravotní Pojišťovna ČR 201 (vozp.cz)
Jsem u VoZP krátce, mohu i přesto čerpat příspěvek?
Ano, jen bude nutné doložit splnění podmínek, tedy doložení vyšetření, která byla provedena v době pojištění u předchozí zdravotní pojišťovny. Nejjednodušší způsob je skrze přehled vykázané péče, který vám předchozí zdravotní pojišťovna vystaví na vaši žádost. Takový přehled zasílejte na zdravisvozp@vozp.cz.
Můj zdravotní stav vylučuje některé z doporučených vyšetření
V takovém případě samozřejmě vaši situaci zohledníme. Pro bližší informace nás kontaktujte na zdravisvozp@vozp.cz.
Na co je možné příspěvek uplatnit?
Příspěvek z programu Zdravý pojištěnec můžete využít na následující zboží nebo služby podle vlastního výběru:
optika (dioptrické brýle, čočky, příslušenství – čisticí potřeby, roztoky ad., vyšetření očí hrazené pojištěncem),
laserové operace očí a další operační výkony na očích hrazené pojištěncem (nikoli však čistě estetické výkony, jako je plastická operace očních víček),
péče o zuby (stomatologické a ortodontické výkony a materiál hrazený pojištěncem, dentální hygiena, zubní a mezizubní kartáčky, sonické kartáčky, dentální sprcha, dentální nitě, zubní pasty, ústní vody apod.),
vitamíny a doplňky stravy zakoupené v lékárně,
volně prodejné léky (nikoli však doplatky na léky),
hormonální antikoncepce (mohou uplatnit pouze ženy),
zdravotnické pomůcky zakoupené v prodejně zdravotnických potřeb nebo v lékárně,
pohybové aktivity vč. plavání,
regenerace, rehabilitace, lázně (masáže, sauna, wellness, solná jeskyně, různé druhy fyzioterapie, lázeňské pobyty a procedury hrazené pojištěncem).
roční předplatné aplikace VOS.health, Calmio nebo Plus Care
Příspěvek je možné čerpat na více položek z nabídky do maximální souhrnné výše 1000 Kč, více dokladů o úhradě je však možné uplatnit pouze jednorázově v rámci jedné žádosti.
Jak o příspěvek požádáte
Pokud žádost podáváte on-line přes webový Klientský portál VoZP nebo mobilní aplikaci Zdraví na klik, přiložte kopii dokladu (kopie dokladů) o úhradě zvoleného zboží nebo služeb, a to ve formátu PDF, JPG, PNG nebo TIFF (mobilní aplikace umožní doklad vyfotit a sama fotografii převede do PDF). Přikládat voucher není potřeba, jeho platnost ověříme přímo v informačním systému.
Pokud podáváte žádost osobně nebo poštou, stáhněte si formulář, ke kterému přiložíte originál dokladu (případně více dokladů) o uhrazení zvoleného zboží nebo služby.
Žádost o příspěvek je nutné podat do 90 dnů od data na dokladu o úhradě, nejpozději však:
do 31. 12. 2025 u žádostí podaných elektronickou cestou, tj. prostřednictvím Klientského portálu či mobilní aplikace Zdraví na klik, případně prostřednictvím datové schránky.
do 30. 11. 2025 u žádostí podaných osobně na kontaktním místě VoZP nebo podaných na papírovém formuláři a zaslaných poštou či vhozených do schránky/sběrného boxu na kontaktním místě.
V případě více dokladů se lhůta počítá od data na tom posledním (avšak nelze z účetních důvodů akceptovat žádný doklad o úhradě z předchozího kalendářního roku).
Pokud je k žádosti přiložen doklad (doklady) o úhradě s nižší částkou než 1000 Kč, je poskytnut příspěvek pouze ve výši této nižší částky (rozdíl nelze ani později doplatit proti jinému dokladu).
Příspěvek z programu Zdravý pojištěnec se poskytuje oprávněným příjemcům nad rámec tří příspěvků v roce z ostatních preventivních programů. I pro tento příspěvek platí Všeobecné podmínky (tzn. je možné jej přiznat pouze pojištěncům, kteří mají vůči VoZP splněny všechny závazky, nemají dluh na pojistném nebo na penále, nejsou přehlášeni k jiné zdravotní pojišťovně a splňují i všechny ostatní podmínky).